Tuesday, November 4, 2008

Tänkte bara uppdatera denna sketblogg med att jag har varit på semester i Sveriges motsvarighet till Hawaii(skjorta), nämligen Skellefteå. Kan ju säga redan nu att det var fullt ös och inte en enda död sekund. Som vanligt när jag drar på tripp så kantrades resan utav äventyr a´la flanell, motorcykelsbrus, bergsklättring och skrovmål. Nedan följer foton från denna underbara resa.

Som vanligt när jag besöker olika orter så provar jag på motorcyklist-livet först utav allt. Här kan ni se mig på en störtskön harley med en utav ortens invånare(även kända som aboriginer). Dagen till ära kör jag tight linne och matchande byxor. Efter detta så blev kvällen en enda stor succé där vi slutade på efterfest i Skellefteås polishus, two thumbs up!


Dagen efter så vaknade jag faktiskt upp fräääschare än vanligt (då trots de 2 tankbilarna fyllda med jäger, vin och öl som jag hade förtärt) och kände att det var dags för att ge mig på en frukost. Då orten inte hade något rejält mättande att bjuda på så fick jag nöja mig med Skellefteås standardrätt "calskrove" som består utav en calzone på 1 kvadratmeter med ett inbakat skrovmål i sig (skrovmål: Dubbelhamburgare med ost + pommes frites tallrik).


Efter att ha bemästrat skrovmålet kände jag mig pigg nog att gå och bergsklättra. Jag väljer att avsluta detta inlägg med en bild just från fjällvandringen eftersom det är bland det bästa jag vet.

"Live free, die free" MadMaxe.




1 comment:

Chipshästen said...

Mycket underhållande läsning Maxxxe! Chipshästen längtar redan efter fler resekrönikor och stekta berättelser från dina världsvida äventyr. Väl mött!